Skip to content
  • Subscribe to Esse
  • Current issue
  • Shop
  • Search

    • Français
0 items – 0.00$
  • Search

    • Français
0 items – 0.00$
    • Sections
      • Editorials
      • Features
      • Portfolios
      • Off-Features
      • Reviews
      • Interviews
      • Columns
      • Digital Residencies
      • Young Critics
      • Videos
    • Search
      • Issues
      • Archives
      • Index
    • Shop
      • Subscription
      • Magazines
      • Books
      • Objects
      • Special Editions
    • Information
      • Mandate
      • History
      • Team
      • Calls for Papers
      • Advertise with Us
      • Where to Buy
      • Partners
      • Jobs, Internships, and Volunteer Work
    • Support Esse
      • Vendu–Sold Auction
  • Login Current issue
    • Français

Search

Sections

Issues

Authors

Artists

84-ART3-IMG1-IM_Rannou_Lachapelle_MGL0571PhotoGuyLHeureux_CMYK_resultat

Troubling the gaze. Guillaume Lachapelle and Simon Bilodeau at Palazzo Bembo

Pierre Rannou
84 – Exhibitions Archive Interview Guillaume Lachapelle Simon Bilodeau

From Paradise Lost to The Religion of Art

Pierre Rannou
83 – Religions Archive Feature Mathieu Latulippe

Habilitation au récit

Pierre Rannou
82 – Spectacle Archive Off-feature Natascha Niederstrass

Alexis Lavoie, Les yeux crevés

Pierre Rannou
81 - Being Thirty Archive Review Alexis Lavoie

À l’assault
La guérilla culturelle de Cinéma Abattoir

Pierre Rannou
68 – Sabotage Archive Feature Aryan Kaganof Bruno Forzani Hélène Cattet

Beyond the Dark Room

Pierre Rannou
66 – Disappearance Archive Feature David K. Ross

Intrus / Intruders

Pierre Rannou
66 – Disappearance Archive Off-feature Carlos & Jason Sanchez

ATSA : quand l’art passe à l’action / ATSA When
Art Takes Action

Pierre Rannou
66 – Disappearance Archive Review Publication ATSA

Jonathan Mayer, Les échos du Refus global

Pierre Rannou
66 – Disappearance Archive Review Publication
Nicolas-Grenier

Nicolas Grenier, Eden

Pierre Rannou
64 – Waste Archive Review Nicolas Grenier

Reconfiguring Found Footage Film

Pierre Rannou
64 – Waste Archive Feature Caroline Martel Karl Lemieux

Une saison chez Guy Borremans – Sébastien Hudon

Pierre Rannou
64 – Waste Archive Review Publication Publication Guy Borremans

Stéphane La Rue, Retracer la peinture

Pierre Rannou
64 – Waste Archive Review Stéphane La Rue

L’office national du film et le cinéma canadien (1939-2003)

Pierre Rannou
61 – Fear Archive Review Publication

La somme, le sommeil, le cauchemar

Pierre Rannou
61 – Fear Publication

Du canular considéré comme un des beaux-arts

Pierre Rannou
60 – Canular Archive Feature

Robert Morin persifleur contemporain

Pierre Rannou
60 – Canular Archive Feature Robert Morin

Largus. Pratiques de l’art et pratiques du don / Art and Giving

Pierre Rannou
60 – Canular Archive Review Christine Martel Jacques T. Godbout Jean Mailloux Jean-Ernest Joos Lisanne Nadeau Sylvie Parent

Edmund Alleyn, Indigo sur tous les tons

Pierre Rannou
59 – Bruit Archive Review Publication

Degrés d’hybridité. Regard sur le Mois Multi 6

Pierre Rannou
58 – Extimité ou le désir de s’exposer Archive Review

Corps, langage, technologie

Pierre Rannou
58 – Extimité ou le désir de s’exposer Archive Review

Pas une coquille, juste une signature

Pierre Rannou
57 – Signatures Archive Feature Philippe Parreno Pierre Huyghe

Quand Bruce McClure se fait son cinéma

Pierre Rannou
57 – Signatures Archive Off-feature Bruce McClure Double Négatif Peter Kubelka

Délabyrinther les consciences

Pierre Rannou
55 – Dérives II Archive Feature

Du rôle de la contemplation au cinéma.
Quelques propos autour du travail récent de Richard Kerr.

Pierre Rannou
55 – Dérives II Archive Off-feature Richard Kerr

Les promenades de Françoise Sullivan

Pierre Rannou
54 – Dérives Archive Feature Françoise Sullivan

L’utopie de demain

Pierre Rannou
53 – Utopie et dystopie Archive Feature

Pour un cinéma de l’indignation : «Comprendre et transformer le monde en images est un art»

Pierre Rannou
51 – 20 ans d’engagement Archive Feature
    • FAQ
    • Sections
    • Shop
    • Contact Us
    • Vendu–Sold Auction
    • Magazines
    • Where to Buy
    • Subscription
  • Support Esse

    Help promote contemporary art

     



    Gérer le consentement aux cookies

    We use cookies to optimize our website and our service.

    Functional Always active
    Storage or technical access is strictly necessary for the purpose of legitimate interest to allow the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of communication over an electronic communications network.
    Preferences
    Le stockage ou l’accès technique est nécessaire dans la finalité d’intérêt légitime de stocker des préférences qui ne sont pas demandées par l’abonné ou l’utilisateur.
    Statistics
    Le stockage ou l’accès technique qui est utilisé exclusivement à des fins statistiques. Storage or technical access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Absent a subpoena, voluntary compliance from your internet service provider, or additional third party records, information stored or retrieved for this sole purpose cannot generally be used to identify you.
    Marketing
    Storage or technical access is necessary to create user profiles in order to send advertisements, or to follow the user on a website or on several websites with similar marketing purposes.
    Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
    Voir les préférences
    {title} {title} {title}
    Gérer le consentement aux cookies
    Pour offrir les meilleures expériences, nous utilisons des technologies telles que les cookies pour stocker et/ou accéder aux informations des appareils. Le fait de consentir à ces technologies nous permettra de traiter des données telles que le comportement de navigation ou les ID uniques sur ce site. Le fait de ne pas consentir ou de retirer son consentement peut avoir un effet négatif sur certaines caractéristiques et fonctions.
    Functional Always active
    Storage or technical access is strictly necessary for the purpose of legitimate interest to allow the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of communication over an electronic communications network.
    Preferences
    Le stockage ou l’accès technique est nécessaire dans la finalité d’intérêt légitime de stocker des préférences qui ne sont pas demandées par l’abonné ou l’utilisateur.
    Statistics
    Le stockage ou l’accès technique qui est utilisé exclusivement à des fins statistiques. Storage or technical access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Absent a subpoena, voluntary compliance from your internet service provider, or additional third party records, information stored or retrieved for this sole purpose cannot generally be used to identify you.
    Marketing
    Storage or technical access is necessary to create user profiles in order to send advertisements, or to follow the user on a website or on several websites with similar marketing purposes.
    Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
    Voir les préférences
    {title} {title} {title}