Skip to content
  • Subscribe to Esse
  • Current issue
  • Shop
  • Search

    • Français
0 items – 0.00$
  • Search

    • Français
0 items – 0.00$
    • Sections
      • Editorials
      • Features
      • Portfolios
      • Off-Features
      • Reviews
      • Interviews
      • Columns
      • Digital Residencies
      • Young Critics
      • Videos
    • Search
      • Issues
      • Archives
      • Index
    • Shop
      • Subscription
      • Magazines
      • Books
      • Objects
      • Special Editions
    • Information
      • Mandate
      • History
      • Team
      • Calls for Papers
      • Advertise with Us
      • Where to Buy
      • Partners
      • Jobs, Internships, and Volunteer Work
    • Support Esse
      • Vendu–Sold Auction
  • Login Current issue
    • Français

Search

Sections

Issues

Authors

Artists

Joyce Wieland
		(de gauche à droite et de haut en bas)
À cœur battant, vue d’exposition, 2025.
Photo : Denis Farley, permission du Musée des beaux-arts de Montréal

Joyce Wieland
À cœur battant

Marie-Ève Charron
114 – Abstractions Review Joyce Wieland
Jana-Sterbak

Corpus insolite : Jana Sterbak

Marie-Ève Charron
Review Webzine Jana Sterbak
Claire-Fontaine

60e Biennale de Venise
Stranieri Ovunque et autres expositions à Venise

Marie-Ève Charron
Review Webzine Adam Rouhana Christoph Büchel Claire Fontaine Kapwani Kiwanga La Chola Poblete MAHKU Shayma Hamad Violeta Quispe
David-Lafrance

David Lafrance

Marie-Ève Charron
110 – Agriculture Portfolio David Lafrance
Hokusai

Hokusai
Inspiration and Influence

Betye Saar
Heart of a Wanderer

Marie-Ève Charron
109 – Water Review Betye Saar Hokusai

À plein volume : Basquiat et la musique

Marie-Ève Charron
Review Webzine Jean-Michel Basquiat
Leonard_Strange Fruit_Install

Zoe Leonard Survey & Gordon Matta-Clark Anarchitect

Marie-Ève Charron
93 - Sketch Review Gordon Matta-Clark Zoe Leonard
87_AC03_Charron_Kjartansson_The Visitors 2

« De la musique avant toute chose ». Ragnar Kjartansson au MAC

Marie-Ève Charron
87 - The Living Off-feature Ragnar Kjartansson

La valeur ajoutée des matières résiduelles

Marie-Ève Charron
80 – Renovation ATSA Douglas Scholes Jennifer Bélanger

Dominique Blain

Marie-Ève Charron
78 – Hybrid Dance Archive Review Dominique Blain

The color of indignation

Marie-Ève Charron
Thérèse St-Gelais
77 – Indignation 77 – Indignation Archive Feature Jérémie Battaglia

The Ungovernables

Marie-Ève Charron
77 – Indignation Archive Feature Abigail DeVille Adrián Villar Rojas Cinthia Marcelle José Antonio Vega Macotela

Angela Grauerholz. The Inexhaustible Image… épuiser l’image

Marie-Ève Charron
71 – Inventories Archive Review Publication Angela Grauerholz

Guillaume Lachapelle
Dreamy Wanderings through Heterotopias

Marie-Ève Charron
70 – Miniature Archive Feature Guillaume Lachapelle

Cooke-Sasseville’s Golden Recipe

Marie-Ève Charron
69 – bling-bling Archive Feature Cooke-Sasseville

BGL
Precarious and Revealing Sites of Memory

Marie-Ève Charron
67 – Killjoy Archive Feature BGL

L’inclusion par l’informe : documenta 12, Kassel

Marie-Ève Charron
62 – Fear II Archive Off-feature Ai Weiwei Dias & Riedweg Guy Tillim

Un bilan prospectif  : Skulptur Projekte, Münster, 2007

Marie-Ève Charron
62 – Fear II Archive Off-feature Guy Ben Ner Hans-Peter Feldmann Michael Asher Rosemarie Trockel

Terrain de jeu débridé

Marie-Ève Charron
53 – Utopie et dystopie Archive Off-feature Anne-Marie Ouellet Catherine Sylvain Dominique Zinkpé Les Fermières Obsédées Les Urbanologues associés Mario Duschesneau Martin Renaud Olivier Choinière

Petite géographie insulaire

Marie-Ève Charron
53 – Utopie et dystopie Archive Off-feature André Lapointe Christopher Varady-Szabo Jocelyn Robert Marie Berger Nicolas Dickner Pierre Bourgault Serge Dupreuil Steve Heimbecker

Expérience de l’intime et autres rendez-vous urbains

Marie-Ève Charron
50 – Nourritures Archive Off-feature
    • FAQ
    • Sections
    • Shop
    • Contact Us
    • Vendu–Sold Auction
    • Magazines
    • Where to Buy
    • Subscription
  • Support Esse

    Help promote contemporary art

     



    Gérer le consentement aux cookies

    We use cookies to optimize our website and our service.

    Functional Always active
    Storage or technical access is strictly necessary for the purpose of legitimate interest to allow the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of communication over an electronic communications network.
    Preferences
    Le stockage ou l’accès technique est nécessaire dans la finalité d’intérêt légitime de stocker des préférences qui ne sont pas demandées par l’abonné ou l’utilisateur.
    Statistics
    Le stockage ou l’accès technique qui est utilisé exclusivement à des fins statistiques. Storage or technical access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Absent a subpoena, voluntary compliance from your internet service provider, or additional third party records, information stored or retrieved for this sole purpose cannot generally be used to identify you.
    Marketing
    Storage or technical access is necessary to create user profiles in order to send advertisements, or to follow the user on a website or on several websites with similar marketing purposes.
    Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
    Voir les préférences
    {title} {title} {title}
    Gérer le consentement aux cookies
    Pour offrir les meilleures expériences, nous utilisons des technologies telles que les cookies pour stocker et/ou accéder aux informations des appareils. Le fait de consentir à ces technologies nous permettra de traiter des données telles que le comportement de navigation ou les ID uniques sur ce site. Le fait de ne pas consentir ou de retirer son consentement peut avoir un effet négatif sur certaines caractéristiques et fonctions.
    Functional Always active
    Storage or technical access is strictly necessary for the purpose of legitimate interest to allow the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of communication over an electronic communications network.
    Preferences
    Le stockage ou l’accès technique est nécessaire dans la finalité d’intérêt légitime de stocker des préférences qui ne sont pas demandées par l’abonné ou l’utilisateur.
    Statistics
    Le stockage ou l’accès technique qui est utilisé exclusivement à des fins statistiques. Storage or technical access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Absent a subpoena, voluntary compliance from your internet service provider, or additional third party records, information stored or retrieved for this sole purpose cannot generally be used to identify you.
    Marketing
    Storage or technical access is necessary to create user profiles in order to send advertisements, or to follow the user on a website or on several websites with similar marketing purposes.
    Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
    Voir les préférences
    {title} {title} {title}